SFO Kilden og Øen

I vores SFO møder vi børnene i børnehøjde og det er et sted hvor alle kan være med. I løbet af en sæson tilbyder vi et hav af aktiviteter for børnene. Her på hjemmesiden kan du bl.a. se vores årshjul for denne sæson.

SFO1 – Kilden

SFO Kilden er et tilbud for børnene som går fra 0 – 3. klasse. Kilden finder du, i det vi kalder for Pyramiden. Det er lokaler som er en del af indskolingen. På Kilden har vi bl.a. en masse legetøj, lige fra barbiedukker til de elskede vovser fra Paw Patrol – og meget mere.

Derudover tilbyder vi et fantastisk udemiljø, hvor en stor legeplads omringet af en eventyrlig natur er rammerne. Følgelig benytter vi Mørkøv hallen – en hal der ofte danner rammen om nogle gode aktiviteter, hvor krop og bevægelse i centrum.

SFO2 – Øen

Klubben er et tilbud for børnene som går fra 4 – 6. klasse. Klubben bruger de samme lokaler som vores X-klasse. Udover disse rigtige fine rammer har vi også vores helt eget gamerrum hvor vi bl.a. har en PlayStation 5 som er koblet op på det store 75” faldskærm og hele fire personer kan spille på samme tid. Endeligt har vi også et rum hvor ro og fordybelse er i fokus. Her er der bl.a. mulighed for at lave mad sammen med en af de voksne. Der er også rum til, at man kan have gang i et hyggeligt brætspil m.m.

Fællesspisning

I Klubben er der fællesspisning hver dag. Dannelsesperspektivet er i centrum og her hjælpes alle ad – store som små – lige fra at koge pastaen til at dække bord. På den måde sørger vi for, at alle børn er og bliver ”medlem” at et forpligtende fællesskab.

Fællesspisning

Fri for Mobberi

Vores metodesæt tager udgangspunkt i konceptet ”Fri for Mobberi”. Helt kort handler det om, at udfordringer eksisterer blandt børn – MEN – det er de ”voksnes” ansvar at hjælpe dem med at løse disse. Konceptet er udviklet af Mary Fonden og Red Barnet og er i dag udbredt i hele landets SFO’er. Fri for Mobberi er udviklet til at forebygge mobning blandt børn.

E-Sport

Gaming er kommet for at blive og netop derfor har vi et tæt samarbejde med E-sport foreningen i Mørkøv og har desuden selv en pædagog som er uddannet E-sport-træner. Vi har en fast aftale med E-sport foreningen om, at vi hver tirsdag og torsdag låner deres lokaler og spiller på deres fantastiske gamer-pc’er.

Kildebjergklubben (ungdomsklub)

Kildebjergklubben er et gratis tilbud for unge som bor i Mørkøv og er 13 – 17 år. Er man 12 år men går i 7. klasse kan man også komme i Kildebjergklubben.

Ungdomsklubben holder åbent hver mandag og onsdag fra kl. 17:00 – 21:00 og bruger de samme lokaler som X-klassen er i.

Forældresamarbejde

Vi prioriter det gode forældresamarbejde og for os er det vigtigt, at jeres stemme også bliver hørt. Derfor kan I bl.a. nedenfor skrive til os hvad enten det ”ris” eller ”ros”, så læser vi glædeligt jeres feedback.

Bålplads

Sidst opdateret

14.06.2023

Ansvarlig redaktør

Pernille Haagensen

Video: SFO- og klublivet - der er plads til alle

Ring til SFO'en

Kilden SFO1 Tlf. 72 36 52 21
Øen SFO2 Tlf. 72 36 92 98

SFO'ens åbningstider

Mandag kl. 13.00 - 17.00
Tirsdag kl. 13.00 - 17.00
Onsdag kl. 13.00 - 17.00
Torsdag kl. 13.00 - 17.00
Fredag kl. 13.00 - 16.15

Der er morgen-SFO hver morgen fra kl. 06.00 - 08.00

Hvad koster det at gå i SFO og hvor tilmelder jeg mit barn til SFO?

Praktikstedsbeskrivelse SFO Kilden